Firma Lukamp oferuje kalibrację radaru i kamery ADAS przy użyciu nowego sprzętu firmy HELLA GUTMANN CSC-Tool SE, usługa kalibracji polega na precyzyjnym dostosowaniu tych systemów do zapewnienia ich prawidłowego funkcjonowania w pojeździe.
Radar i kamera ADAS są integralnymi elementami systemów bezpieczeństwa aktywnego w nowoczesnych samochodach. Radar służy do wykrywania obiektów znajdujących się na drodze, takich jak inne pojazdy, pieszy czy przeszkody, a kamera monitoruje sytuację na drodze, rozpoznaje znaki drogowe, śledzi linie na drodze i może ostrzegać przed kolizją lub wychyleniem się z pasa ruchu.
Kalibracja tych systemów jest niezwykle ważna, ponieważ zapewnia ich precyzyjne działanie, co ma kluczowe znaczenie dla skutecznego funkcjonowania innych systemów bezpieczeństwa w samochodzie, takich jak systemy hamowania awaryjnego, asystent zmiany pasa czy tempomat adaptacyjny.
Proces kalibracji radaru i kamery ADAS za pomocą narzędzia HELLA GUTMANN CSC-Tool SE polega na dokładnym dostosowaniu parametrów tych systemów do konkretnego pojazdu. Narzędzie to ma zaawansowane funkcje diagnostyczne, które umożliwiają identyfikację i ustawienie odpowiednich parametrów, takich jak promień i kąt skanowania radaru, zakres detekcji czy czułość kamery.
Narzędzie HELLA GUTMANN CSC-Tool SE oferuje także funkcję kalibracji dynamicznej, która pozwala na sprawdzenie działania radaru i kamery ADAS podczas jazdy samochodem. To oznacza, że kalibracja może być przeprowadzona w rzeczywistych warunkach drogowych, co zwiększa jej precyzję.
Dzięki HELLA GUTMANN CSC-Tool SE kalibracja radaru i kamery ADAS może być szybko i efektywnie przeprowadzona. Narzędzie to zapewnia wysoką dokładność i znacznie ułatwia proces kalibracji, co przekłada się na bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Wykonujemy kalibrację:
- Radaru przedniego
- Radaru przedniego LIDAR
- Radaru bocznego
- Kamery przedniej, kamery 360
Kalibrację radaru należy wykonać:
- Po wymianie szyby czołowej
- Po awarii kamery lub sterownika
- Kiedy kamera na przedniej szybie została odłączona od układu elektrycznego pojazdu
- Po naprawie mechanicznej wpływającej na geometrię pojazdu
- Po regulacji geometrii zawieszenia
- Po naprawie blacharskiej
- Kiedy kamera została wymontowana z uchwytu na przedniej szybie
- Kiedy w pamięci błędów zarejestrowano błąd urządzenia
- Po naprawie zawieszenia wraz z wymianą podstawowych elementów nośnych (amortyzator, sprężyny)
- Po zamontowaniu kół w innym rozmiarze